6 sie 2016

2016-08-06 Czerwieńczyce_Wojbórz

Szukając miejsca gdzie można się wybrać na krótki wypad, palec na mapie trafił na teren na południe od Srebrnej Góry, Góry Bardzkie- teren w trójkącie Nowa Wieś Kłodzka, Czerwieńczyce, Wojbórz. Plan wykuł się następujący. Chciałem sprawdzić czy miejsca oznaczone na czeskiej mapie, mapy.cz. jako źródła, w terenie okażą się miejscami tak jak "zagospodarowanymi" jak oglądane czasami na Ślęży czy też "Koracka Studzienka" albo źródełka w okolicach Lipova-lazne i Jesenik. Potem znaleziony na niemieckiej mapie pomnik w okolicy m. Wojbórz, na koniec polana Klauza wypatrzona na mapie turystycznej, chęć realizacji tego punktu wycieczki poparta została jeszcze wypatrzonymi na niemieckiej mapie zabudowaniami i lekturą o tzw. Czeskim Lesie. Trasa wg, GPS wyszła ok. 13,5 km (dziwne bo zmordowałem się przy tym jakbym zrobił 20). Start koło leśniczówki Czerwieńczyce, gdzie od biedy można zaparkować na poboczu drogi.




Leśniczówka
Żródełka to niestety rozczarowanie...ze strumienia też została tylko wilgotna ścieżka
Następne źródło, też tylko wilgotna plama
Tu musiała się rozegrać jakaś tragedia.. może nawet związana z brakiem wody


Koło Wojborza nie uwierzyłem w to co widzę. Zupełnie nie liczyłem na to że, pomnik znaleziony na niemieckiej mapie będzie tam stał, zwłaszcza, że nie napotkałem żadnych informacji o nim w tzw. sieci. Zaznaczone też położenie krzyża.
A tu proszę taka niespodzianka.








Krzyż stał za Niemca, stoi i teraz


Osada Czeski Las na niemieckiej mapie.

Pozostałości po jednym z gospodarstw (?) osady Czeski Las




Następne zabudowania




I jeszcze jedne


To kiedyś już widziałem ale za nic nie mogę skojarzyć do czego to służyło albo częścią czego było

Nie można być w okolicach Srebrnej Góry i nie zobaczyć twierdzy, a może takie własnie wybrano dla niej miejsce, ja ją widzę, ona mnie też :)
Droga częściowo wyłożona cegłami, ciekawe czy wyłożona na potrzeby dojazdu do zabudowań, może folwarku, czy też ułożona z cegieł pochodzących z rozbiórki tych zabudowań.


Folwark?



Studnia przy wejściu na polanę Klauza
Ta niebezpieczna strefa to właśnie studnia
I wzmiankowana polana Klauza z jednej strony
i z drugiej strony
Oraz pozostałości zabudowań jakie na niej się kiedyś znajdowały




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz